Dropp desserten

19919 fc1c2 original
Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Redd Barna
Medieplassering
Print: Dagsavisen, Morgenbladet, Klassekampen. Digital: klassekampen.no, morgenbladet.no, dagsavisen.no, Linkedin, Facebook, Twitter, Google, Chili og Boost
Skolegang er det beste middelet for å skape varige forandringer i utviklingsland. Gir du et barn skolegang, gir du det samtidig trygghet, håp og mulighet til en bedre framtid. Hvis alle barn i lavinntektsland lærte seg å lese, kunne over 170 millioner mennesker løftet seg ut av fattigdom. Redd Barna jobber kontinuerlig med å skaffe skolegang til de millionene med barn som ikke får det. Det var også fokuset for årets julekampanje. Vi inviterte til dugnad. Dessertdugnad. Utfordringen var enkel: Dropp desserten på årets julebord eller en gang i løpet av førjulstiden. En dessert tilsvarende 150 kroner gir skolegang til 4 barn. Hvis 100 personer dropper en dessert i løpet av juletiden og heller gir pengene til Redd Barna gir det stor effekt. Ved å gi litt av vår overflod til dem som har aller minst, kan hver og en av oss bidra til å skape nytt håp. Og det er jo det julen handler om, tenkte vi. Vi gjør oppmerksom på at materiellet har blitt optimalisert og endret i løpet av kampanjen.

Bidragsytere

  • Erik Loe
    Konsulent
  • Hanne Martinsen
    Art Director
  • Victoria Marie Evensen
    Tekstforfatter
  • Mattis Bentzen
    Art Director
  • Morten Andresen
    Tekstforfatter
  • Anne Gro Carlsson
    Prosjektleder
  • Christian Westerberg Thoresen
    Annet (må beskrives)
  • Inge Fosseie
    AD-assistent
  • Kate Hagen
    Grafisk Design
  • Nils Eilif Bremdal
    Filmfotograf
  • Mindshare
    Annet (må beskrives)
  • Linn Clausen
    Ansvarlig hos kunde
  • Monica Irmi Vogt
    Ansvarlig hos kunde