Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Arcus ønsket å utvikle et emballasjedesign for deres nye Munch akevitt, der Edvard Munch sitt kunstnerskap står sentralt uten at det ble ‘nok en kunstnervin’. Vi skulle skape et stilrent design som feirer kunstnerens liv og virke. Designet skulle skille seg ut i kategorien og i butikkhyllen. Målgruppe: Norges voksne befolkning som ønsker å nyte en god akevitt som presenteres med et litt annerledes emballasjekonsept.
Konsept og løsning:
Edvard Munch brøt det tradisjonelle og utfordret konvensjoner. Han hadde en måte å se ting på som ingen andre hadde på sin tid. Så hvordan skape en opplevelse der vi kombinerer hans verk med det flytende produktet? Og hvordan skape en enkelhet som lar både Munch og produktet komme frem?
Munch sin kunst oppleves ofte som et speil for vår sjel, der Munch forvrenger det forventede og viser oss nye perspektiver på livets eksistensielle sider.
Flaskens frontetikett er enkel og minimalistisk. Den gir assosiasjoner til et verks beskrivelse på en utstilling. Munch sin signatur er et bærende element, sammen med et enkelt oppsett av innholdsbeskrivelsen. Kunstverket Skrik er satt på bakside-etikettens innside og er synlig gjennom flasken og innholdet. Kunstverket fremstår på denne måten som forvrengt, noe som forsterker assosiasjonene til Munch og hans kunst. Når innholdet sakte, men sikkert tømmes, trer kunstverket frem i sin ‘originale’ form.