Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Edmund er et spekulativt designscenario som setter lys på problematikk rundt å finne den perfekte livspartner i dagens samfunn.<br /><br />Fra 2022 vil det være mulig å sette en chip i barnet sitt, i det de fyller 13 år. Ved å overvåke hva de gjør, føler og tenker, vil Edmund kunne matche dem med den perfekte livspartner i det de er klare for det. <br /><br />Målgruppen til Edmund er foreldre med høy økonomisk status. <br /><br />Merkevaren Edmund skal kommunisere prestisje, eksklusivitet og nytenking. Den visuelle identiteten preges av elegant typografi, en energisk men harmonisk fargepalett, og rene bilder av «perfekte» mennesker. Det er brukt futuristiske elementer, som tekstplakater som svever i luften. Produktet er svært forskningsbasert, og man ser gjerne grafer og diagrammer som viser analyser av medlemmers personlighet, kjærlighetsspråk og mer. Dette skal bidra til troverdighet og kredibilitet til løsningen. Gjennomgående i designet er diamantformer og sirkler, som begge linker til den klassiske gifteringen. <br /><br />Når et barn er chippet, mottar de en ring de kan bære for å vise at de er tilhørende til Edmund. Emblemet som er inngravert er Edmunds logo, inspirert av et øye.