Edmund

Ygjb KDLM Edmund overvåket og lykkelig
Ygjb KDLM Edmund instagram
Ygjb KDLM Edmund profiler
Ygjb KDLM Edmund nettside hero
Ygjb KDLM Edmund Det er her det starter
Ygjb KDLM Edmund ring
Ygjb KDLM Edmund logo
Sendt inn av
Hanna Erdal (student)
Kunde
Høyskolen Kristiania
Edmund er et spekulativt designscenario som setter lys på problematikk rundt å finne den perfekte livspartner i dagens samfunn.<br /><br />Fra 2022 vil det være mulig å sette en chip i barnet sitt, i det de fyller 13 år. Ved å overvåke hva de gjør, føler og tenker, vil Edmund kunne matche dem med den perfekte livspartner i det de er klare for det. <br /><br />Målgruppen til Edmund er foreldre med høy økonomisk status. <br /><br />Merkevaren Edmund skal kommunisere prestisje, eksklusivitet og nytenking. Den visuelle identiteten preges av elegant typografi, en energisk men harmonisk fargepalett, og rene bilder av «perfekte» mennesker. Det er brukt futuristiske elementer, som tekstplakater som svever i luften. Produktet er svært forskningsbasert, og man ser gjerne grafer og diagrammer som viser analyser av medlemmers personlighet, kjærlighetsspråk og mer. Dette skal bidra til troverdighet og kredibilitet til løsningen. Gjennomgående i designet er diamantformer og sirkler, som begge linker til den klassiske gifteringen. <br /><br />Når et barn er chippet, mottar de en ring de kan bære for å vise at de er tilhørende til Edmund. Emblemet som er inngravert er Edmunds logo, inspirert av et øye.

Bidragsytere