Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Oppgave:
Easee ønsket å få høyere kjennskap blant de som vurderte elbilladere. Erkerivalen Tesla banket alle med over 25% kjennskap, mens Easee lå og duppet på 19%. Så hvordan kunne vi (på et beskjedent budsjett) finne en måte å ta oppmerksomheten fra Musk på?
Innsikt:
Fremfor å snakke høyere, speilet vi våre egne ladere, og jobbet smartere. Easee lader når strømmen er billigst, som er et verdifullt argument i et samfunn som aldri hadde snakket høyere om strømpriser. Så vi gjorde denne ene fordelen til hele ideen i kommunikasjonen.
Idé:
Vi laget en sanntids-feed med Norges strømpriser, brutt ned på geografiske områder. Så laget vi bannere som live viste hvordan strømprisene endret seg fra time til time der du var, og hvor smart det derfor er med en lader som vet når strømmen er billigst. Vi koblet også bannerne opp mot nøkkelord i artikler tilknyttet strømpriser (i en periode hvor landet gjennomgikk en stor strømkrise), som sørget for å være tilstede når målgruppen allerede var i «strømmodus».
Resultater:
180% økning i stoppeffekt
Høyest kjennskap i kategorien med 35% opp mot Tesla sin 27%
Salg av ladere +185% opp mot fjoråret