E(MERHC)ING

QZ Ryqr YQ EMERCHING Presentationboard
Sendt inn av
POL
Kunde
Posten
Bakgrunn: Sommeren 2020 skulle Posten ha sponset en rekke festivaler i Norge med målsetning om å nå ut til en ung, urban målgruppe (18-25). Men da festivalene ble innstilt måtte vi tenke annerledes. Løsning: 5 norske festivalartister fikk lansere hver sin limited edition t-skjorte. (Isah, Gabrielle, Matoma, Highasakite og OnklP) Artistene designet merchen sin sammen med den fremmadstormende kunsteren og designeren Ma$arati. Alle inntekter gikk til artistene selv. Ettersom målgruppen er kresen og reklametrøtte, måtte vi tenke annerledes rundt media og PR. De fem artistene fikk hver sin dropdato for sitt merch. Artistene teaset selv sine datoer på sine sosiale kanaler - slik at vi kunne nå flest mulig i målgruppen organisk. Slik ble artistene ikke bare en del av kampanjen, men også et viktig medievalg, og noe som igjen skinte godt på Posten slik som festivalsponsoratet ville gjort. Ettersom artistene selv ville tjene pengene til hver solgt t-skjorte var det også opp til dem å reklamere og møte opp i media. Vi hoppet på alle muligheter som bød seg med medier som ville snakke med kjendisene, og til slutt hadde kampanjen blitt omtalt i flere norske aviser som TV2 nyhetene, VG-TV og 730. Slik nådde vi på en organisk måte ut til publikum, på en måte som ikke opplevdes "reklamete". Noe som var helt essensielt for å skape hypen.

Bidragsytere

  • Anette Bellika Finnanger
    Kreatør
  • Rikke Sofie Jacobsen
    Kreatør
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Aram Zarkoob Vaughan
    Kommersiell artist-manager
  • Michael Ray Vera Cruz
    Foto
  • Even Suseg
    Designer
  • Thomas Flått
    Regi
  • Martin Kopperud
    DOP
  • Simon Karlsson
    Planner