E(MERHC)ING

Rg Q Zpw Vr EMERCHING DM
Sendt inn av
POL
Kunde
Posten
Bakgrunn: Sommeren 2020 skulle Posten ha sponset en rekke festivaler i Norge med målsetning om å nå ut til en ung, urban målgruppe (18-25). Men da festivalene ble innstilt måtte vi tenke annerledes. Løsning: Vi ville skape et nytt minne mellom artistene og festivalgjengerne – samt være en viktig samfunnsaktør når artistene mistet sin inntekt. I tillegg ville vi kaste oss på streatwear trenden og optimalisere for trading gjennom Posten i fremtiden. 5 norske festivalartister fikk lansere hver sin limited edition t-skjorte. (Isah, Gabrielle, Matoma, Highasakite og OnklP) Artistene designet merchen sin sammen med den fremmadstormende kunsteren og designeren Ma$arati. Alle inntekter gikk til artistene selv. Artistene fikk hvert sitt tidspunkt for drop av sitt merch og kampanjen pågikk i fem uker, med to slipp i uken. Merchen i seg selv var brandet med Posten og navnet på kolleksjonen som het «E(MERCH)ING, i tillegg hang det en DM på t-skjortene som så ut som en hangtag. Her hadde vi optimalisert en senere tradingprosess med en strekkode som gikk direkte til Postens «Send fra egen postkasse»-tjeneste. Målgruppen er vant til å bruke tjenesten Helthjem, men har liten erfaring med Posten, derfor var det viktig for oss å vise at Postens tjeneste er like enkelt og billig å bruke.

Bidragsytere

  • Anette Bellika Finnanger
    Kreatør
  • Rikke Sofie Jacobsen
    Kreatør
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Aram Zarkoob Vaughan
    Kommersiell artist-manager
  • Hege Barbara Aarhus
    Kampanjeansvarlig
  • Monica Solberg
    Markedssjef
  • Even Suseg
    Designer
  • Michael Ray Vera Cruz
    Foto
  • Martin Kopperud
    DOP
  • Thomas Flått
    Regi
  • Simon Karlsson
    Planner