E(MERHC)ING

Wr J Pgyo W Preso media
Sendt inn av
POL
Kunde
Posten
Bakgrunn: Sommeren 2020 skulle Posten ha sponset en rekke festivaler i Norge med målsetning om å nå ut til en ung, urban målgruppe (18-25). Men da festivalene ble innstilt måtte vi tenke annerledes. Hvordan skulle vi engasjere målgruppen uten de store mediabudsjettene? Løsning: Vi var nødt til å finne gode synergier mellom media og kreativitet. Vi visste at savnet av festivalene var stort i målgruppen og hos artistene. Her fant vi en mulighet. Vi hadde små budsjetter, men vi hadde noe, vi valgte å bruke pengene på et samarbeid med Norges mest hypede kunstnere, Ma$arati. Han har tidligere gjort merch til Post Malone og Travis Scott noe som skapte mye hype. Vi valgte å gi 5 norske artister (Isah, Gabrielle, Matoma, Highasakite og OnklP) muligheten for å skape sitt eget merch i samarbeid med Ma$arati og Posten. All inntekt av t-skjortesalget gikk til artistene. Gjennom dette fikk vi stort engasjement fra artistene. De teaset, hypa og postet om deres egen merch og samarbeidet med Posten og Ma$arati. Vi kunne bruke det lille mediabudsjettet vi hadde på å forsterke deres kommunikasjon og egne poster rettet mot målgruppen. I en periode på 2 uker hadde hver artist sin egen teaserfase og releasedag for sitt samarbeid. Det gav oss god spredning i målgruppen over en lang periode med stadig nytt innhold.

Bidragsytere

  • Anette Bellika Finnanger
    Kreatør
  • Rikke Sofie Jacobsen
    Kreatør
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Aram Zarkoob Vaughan
    Kommersiell artist-manager
  • Michael Ray Vera Cruz
    Foto
  • Even Suseg
    Design
  • Thomas Flått
    Regi
  • Martin Kopperud
    DOP
  • Simon Karlsson
    Planner