EN GOD DAG STARTER HER

Sendt inn av
SMFB
Kunde
IKEA
Medieplassering
TV2, VG.no, IKEA.no, DB.no, Facebook, youtube, Instore, Newsletters, kampanjeside
Medalje
Gullblyanten 2014
Gull, Håndverk
Årets tema for IKEA-katalogen fokuserer på bad og soverom. Hovedutfordringen med disse rommene, er at de er nedprioriterte, sammenlignet med de mer synlige og sosiale rommene som stue og kjøkken. Målet med kampanjen var å inspirere folk til å se at disse rommene har en viktig rolle i livene våre, og at de er verdt å investere i. I tillegg til å øke salg og top-of-mind for bad og soverom, var det å drive trafikk og salg direkte inn i nettbutikken et viktig mål. Resultatet er en blanding av film, nettside, katalog og butikk. En interaktiv dramatisering av temaet for årets IKEA-katalog. Brukeren kan se filmen som den er, eller når som helst trykke space som aktiverer opplevelser og inspirasjon basert på det øyeblikket hvor filmen ble stoppet. Underveis kan man utheve produkter som tilslutt kan kjøpes i en skreddersydd side hvor alle IKEA-produktene fra filmen er samlet. Kampanjen pågår fortsatt, men totalomsetningen av bad- og soveromsprodukter har allerede økt med 12%.(En enorm økning for en markedsleder med 46% andel. Totalbesøket på varehuset har økt med rekordhøye 7%. Besøket på ikea.no har i perioden økt med 36%, og besøket på undersidene for bad - og soverom har økt med 54%.

Bidragsytere

  • Hans Martin Rønneseth
    Art Director
  • Mari Engen
    Prosjektleder
  • Stina Norgren
    Webdesign
  • Nicklas Hellborg
    Grafisk Design
  • Arnar Halldorsson
    Annet (må beskrives)
  • Hans Magne Ekre
    Tekstforfatter
  • Mediamonks
    Produksjonsbyrå
  • SMFB Factory
    Produksjonsbyrå
  • SMFB Engine
    Produksjonsbyrå
  • Alexander Gjersøe
    Tekstforfatter
  • André Koot
    Art Director
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Cathrine Boije
    Annet (må beskrives)
  • Tonje Bjørnerem
    Annet (må beskrives)