En grønn idé

34542 17c95 original
Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Hunton
Medieplassering
Juni-september 2016
Utfordring: Hvordan få oppmerksomhet for Huntons miljøvennlige produkter blant prosjektledere i offentlig sektor? Hunton er Norges ledende produsent av trefiberbaserte byggematerialer og isolasjon, laget av og for naturen. Hunton har lav kjennskap og kunnskap i markedet generelt, og i offentlig sektor spesielt. Oppgaven var derfor å få Hunton top-of-mind hos offentlige prosjektledere som har ansvaret for å utvikle kravspesifikasjoner til offentlige bygg, og samtidig vise fordelene med og viktigheten av å bruke miljøvennlige produkter i fremtidens bygg. Løsning: Løsningen ble en DM i form av et terrarium, et eget økosystem i en glasspære som kan leve i årevis på kontoret til mottakerne. Over 50 offentlige prosjektledere over hele landet mottok store, egendesignede lyspærebokser som inneholdt et terrarium og en brosjyre som lot målgruppen fordype seg i Huntons produktspekter. DM'en har blitt veldig godt mottatt, og har bidratt som en døråpner for ytterligere dialog mellom Hunton og prosjektlederne.

Bidragsytere

  • Christina Langthon
    Prosjektleder
  • Jenny Solem Vikra
    Grafisk Design
  • Marte Espevik
    Grafisk Design
  • Kathrine Winther Løkke
    Grafisk Design
  • Nikolai Sabel
    Produksjonsbyrå
  • Sindre Veseth Foss
    Art Director
  • Thomas Vaarlund
    Ansvarlig hos kunde
  • Ulrik Solum Waagsether
    Tekstforfatter
  • Frederik Horn
    Konsulent