En hva-skal-jeg-bli-odyssé

34491 9101a original
Sendt inn av
Anorak
Kunde
Høyskolen Kristiania
Medieplassering
VGTV
Medalje
Gullblyanten 2016
Diplom, Onlinefilm
Da Høyskolen Kristiania ble lansert som merkevare i 2016 fikk vi i oppgave å minne en generasjon velsignet med høy selvtillit og gjør-det-selv-mentalitet på at kunnskap fortsatt trengs. Og det skulle vi gjøre på en måte som både vekket oppmerksomhet og økte antallet søknader til skolen. Vår ide var å lage en realityserie på nett basert på følgende spørsmål: Hva skjer når tre 19-åringer får prøve deg i drømmejobben – helt uten utdanning? Sammen med Høyskolen Kristiania fant vi Henrik, Kelly og Lise, som alle på hver sin måte representerte tanker og følelser rundt arbeidsliv og utdanning som HK ønsket å utfordre. Henrik dro til fjells med tre tidligere rusmisbrukere for å være PT-en deres. Kelly fikk ansvaret for et event for en organisk energidrikk og Lise tok over et hotell. Vårt ønske var at eksperimentet ikke bare ville underholde, men også tilby Henrik, Kelly og Lise – og publikum – nye perspektiver på arbeidslivet, utdanning, ulike karrierer og…ja, det å være ung. - Over 600 000 unike views (Antall mennesker mellom 18-23: 400 000) - Gjennomsnittlig seertid 5 minutter - Antallet søkere til HKs kreative studier gikk opp med 20%

Bidragsytere

  • Lars Holthe
    Art Director
  • Peter Power
    Tekstforfatter
  • Janne Espevalen
    Konsulent
  • Kristina Tallaksen
    Prosjektleder
  • Jon E Fornes
    Annet (må beskrives)
  • Svein Meek
    Annet (må beskrives)
  • Marie Kristiansen
    Regissør
  • Mari Grundnes Paus
    Producer
  • Øystein Dyb
    Annet (må beskrives)
  • Ola Nestande
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Berg
    Annet (må beskrives)
  • Magne Lyngner
    Annet (må beskrives)
  • Ørnulf Johnsen
    Planner
  • Christina Magnussen
    Annet (må beskrives)
  • Nils Wogsted
    Annet (må beskrives)
  • Bacon
    Produksjonsbyrå