En nettside til å spise opp

21497 6df80 original
Sendt inn av
Anorak
Kunde
MatPrat
Medieplassering
Facebook
Høsten er en årstid hvor lammet er på sitt beste og fårikålen er den store helten. Men i år ville matprat.no vise nye måter å tilberede lammet på. Derfor flyttet vi blikket til siden av tallerkenen. Til det norsk høst også handler om – nemlig innhøstingen. Og hvordan sesongens råvarer kan løfte smaken på lammet. Vi bygget en fysisk og spiselig nettside som folk kunne besøke ved å dra til en åkerlapp på Haneborg gård ved riksvei 153. Alle som møtte opp kunne plukke med seg det de ønsket av grønnsaker, frukt og sopp, og vi bidro med oppskrifter og inspirasjon til hvordan det kunne brukes sammen med lammet. – Selvfølgelig hadde vi også bygget en mobilversjon. Gjennom Facebook, presse og annonsering inviterte vi folk til å komme og spise opp nettsiden. Og det ble den, 3 ganger. Og for hver gang bygget vi en helt ny en. Med nye råvarer og nye oppskrifter. Nettsiden fantes selvfølgelig også på internett. Her kunne man grave mer i de ulike råvarene og lære enda mer om hvordan man kunne bruke de sammen med lammet. For å holde engasjementet oppe og drive trafikk til nettsiden lagde vi også spiselige Facebook-poster. Og folk var tydeligvis sultne på høstmaten vår. For på bare 1 uke hadde vi 3000 besøkende i Drøbak. Og på den digitale versjonen hadde vi over 80.000 matglade mennesker som surret rundt i oppskriftene…og dette til tross for kun ei litta spire av et mediebudsjett. Takk for maten! (NB. Nettsiden er dessverre ikke lenger aktiv. Men video av nettsiden ligger som en del av innsendelsen)

Bidragsytere

  • Øistein Markus Holm
    Tekstforfatter
  • Jens-Petter Aarhus
    Kreativ leder
  • Peter Power
    Tekstforfatter
  • Making Waves
    Produksjonsbyrå
  • Anna Berg Gjendem
    Art Director
  • Elisabeth Søråsen
    Konsulent
  • Ragnhild Kolvereid
    Ansvarlig hos kunde
  • Mariann Sletten
    Ansvarlig hos kunde
  • Trude Henrichsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Aina Ørebech (Jimmy Royal)
    Prosjektleder
  • Lukas Szachanski (Jimmy Royal)
    Prosjektleder
  • Hege Kathrine Johannessen
    Prosjektleder
  • Robin Andersen (Jimmy Royal)
    Grafisk Design
  • Jenny Solem Vikra (Minsk)
    Grafisk Design
  • Anders Aakre (Jimmy Royal)
    Art Director
  • Elliott&Winther
    Produksjonsbyrå