En renere linje

55898 37835 original
55901 517c3 original
55904 9e44a original
55907 cf22d original
55910 daa21 original
55916 d0228 original
55919 fca6c original
Sendt inn av
Neue Design Studio
Kunde
Dr.Greve / Orkla
Medieplassering
Apoteker i hele landet
Medalje
Gullblyanten 2019
Diplom, Pakningsdesign
Dr. Greve pharma + er en linjeutvidelse av den velkjente merkevaren og er spesielt designet for eksklusivt salg i apotek. Designkonseptet bygger helt enkelt på oppgaven, en linjeutvidelse, og inkorporer en ren linje som et bærende visuelt grep gjennom hele produktlinjen. Ved å implementere en tydelig linje og en dus fargepalett for å fargekode produktene, er ønsket at Dr.Greve pharma + skal bli enklere gjenkjent på apoteket, samtidig som merket beholder en unik identitet på tvers av de forskjellige produktseriene. Gjennom å gi typografien mye rom på rene flater, skapes et gjenkjennelig hierarki i layout som sammen med mye white space bidrar til å differensiere merket fra eksisterende Dr.Greve, og andre hudpleieprodukter som selges på apoteket

Bidragsytere

  • Øystein Haugseth
    Grafisk Design
  • Nora Bremnæs
    Grafisk Design
  • Gørill Kvamme
    Konsulent
  • Trine Dolmen Stene
    Prosjektleder
  • Anne Valeur / Pudder Agency
    Fotograf
  • Kristin David-Andersen Øveraas
    Annet (må beskrives)