En serie om alkoholvaner. Og uvaner.

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Av-og-til
Medieplassering
Facebook, YouTube, Snapchat, Instagram
Det tar 66 dager å endre en vane. Enda mer om det er en uvane. Nordmenns drikkevaner er i endring. Fra tidligere å være konsentrert til helgene, har mange fått et mer kontinentalt drikkemønster, hvor alkohol også drikkes på hverdagen. Resultatet er at forbruket totalt øker, og alkohol blir en enda mer naturlig og sosialt akseptert del av hverdagen. Med denne kampanjen ønsket vi å få folk til å reflektere over eget drikkemønster. Ikke for å dømme, men for å se om den hyggelige vanen er i ferd med å bli en problematisk uvane. Kampanjen skulle ikke moralisere, men heller vise vanlige folk man kunne identifisere seg med. Det tar tid å endre en vane, derfor lot vi kampanjen vare i hele 2019, så folk fikk tid til å både reflektere og teste ut endringer inspirert av innholdet vi produserte. Vi visste hvilke målgrupper som hadde det høyeste alkoholforbruket. Derfor fant vi fire vanlige folk som representerte disse ulike målgruppene. De delte drikkevaner og refleksjoner med oss. Kampanjen ble bygget opp som en serie, med totalt ni episoder. I tillegg til å dele egne vaner ble de utfordret til å gjøre endringer, blant annet gjennom samtaler med psykolog Peder Kjøs. Hele serien ligger nå på en egen landingsside, under temaet «Alkovett» på Av-og-til sine nettsider. Egen spilleliste på YouTube (inkl 3 selftapes/teasere): https://www.youtube.com/playlist?list=PLGtqhHGo_QucusgLGwLNqOltrtvCc0z6m NB! På nettsiden må man dobbeltklikke for å spille av filmene. Vedlagt et utvalg av filmene + casefilm.

Bidragsytere

  • Östberg
    Musikk
  • Martin Hagen
    Annet (må beskrives)
  • Edvard Myhre
    Lyd
  • Helge Bodøgaard
    Lyd
  • Randi Hagen Eriksrud
    Ansvarlig hos kunde
  • Daniel Antonsen
    Klipp
  • Martin Iversen
    Klipp
  • Robin Willis Borgen
    Grafisk Design
  • Jakob Paulik
    Klipp
  • Katrine Gaustad Pettersen
    Ansvarlig hos kunde
  • Alexander Bellizia (Nr 14)
    Annet (må beskrives)
  • Martin Iversen
    Annet (må beskrives)
  • Marte Sletten
    Ansvarlig hos kunde
  • Hans Geelmuyden
    Konsulent
  • Mattis Bentzen
    Art Director
  • Daniel Antonsen
    Annet (må beskrives)
  • Ole-Anders
    Annet (må beskrives)
  • Meriam Braanaas
    Regissør
  • Helmer
    Musikk
  • Pia Bråthen
    Prosjektleder
  • Beate Tangre
    Annet (må beskrives)
  • Trine Bøe Jakobsen
    Prosjektleder
  • Tangrystan
    Produksjonsbyrå
  • Paal Nygård
    Annet (må beskrives)
  • Ada Lea
    Annet (må beskrives)
  • Lottie Smith
    Annet (må beskrives)
  • Martin Iversen
    Filmfotograf
  • Morten Andresen
    Tekstforfatter