En smaksprøve på et annerledes forsikringsselskap

37530 fa0ff original
37533 6c3a0 original
37536 5fbf1 original
37539 adc3a original
37542 83aea original
Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Gjensidige
Medieplassering
DM utsendelse
Bakgrunn: Parallelt med en større kampanje for Gjensidiges kundeutbytte mot brede befolkningsgrupper, ønsket man å gjøre et målrettet initiativ mot potensielle kunder blant borettslag, boligsameier, og idrettslag. I lys av en kjent målgruppe med kontaktinformasjon (presisjon), og vårt ønske om at kommunikasjonen skulle fremstå som personlig (modus), ble DM valgt som en kanal for kampanjen. Målet var å øke kjennskap og kunnskap om Gjensidiges kundeutbytteordning, og gjennom dette oppnå vekst ved: a) At idrettsklubber kjøpte klubbforsikring i Gjensidige (forsikringer få klubber har) b) At sameier og borettslag flyttet sine forsikringer til Gjensidige Målgruppen utgjorde 6000 styreledere i lag og klubber og 7000 styreledere i boligsameier og borettslag. Løsning: De tre siste årene har vi gjennom en TV-film latt Olsenbanden møte et tomt hvelv av merket Franz Jäger hos Gjensidige. Vi ønsket at DM-aktiviteten skulle være gjenkjennbar og bygge naturlig videre på konseptet. Løsningen ble å vise forskjellen på Gjensidige og de andre forsikringsselskapene, gjennom to safer som tydelig demonstrerer at Gjensidige deler overskuddet med alle kundene sine, og de andre gjør det ikke. Resultater DM-utsendelsen overleverte på responsmålene med 60 %, og de økonomiske effektene overgikk altså investeringen i betydelig grad, og alle effekter er isolert til DM alene

Bidragsytere

  • Trond Vestengen
    Art Director
  • Dagmar Kollstrøm
    Tekstforfatter
  • Kristin Berge Jahr
    Prosjektleder
  • Odd Rune Farsund
    Konsulent
  • Carl Erik Engelstad
    AD-assistent
  • Gro Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Torhild Schulz
    Ansvarlig hos kunde