Entur

37947 69315 original
Sendt inn av
Designit
Kunde
Entur AS
Medieplassering
Nettside, app, sosiale medier, internt
Ekstern url
http://www.entur.org/
Entur er statens nye selskap for kollektivdata. Entur leverer tjenester som gjør det enkelt å planlegge, sammenligne og kjøpe sømløse reiser på tvers av alle kollektivoperatører i Norge. I tillegg driver Entur billettløsningene og servicefunksjoner for jernbanen i Norge. Med utgangspunkt i en definert merkevareplattform, utviklet vi en sterk identitet for Entur som kunne snakke til både de reisende og de ulike kollektivtilbyderne og partnerne. Med varierte og brede målgrupper var det viktig å skape en fleksibel identitet som kunne koble store og små, både lokale og nasjonale aktører, og også samle og vise frem mangfoldigheten i Norge. Vi jobbet ut fra konseptet «Sammen er vi bedre». Streken i logoen setter fokus på «EN» og er et sterkt symbol på kjernen i Entur sin oppgave. Et unikt grep som dramatiserer kontrastene i de ulike destinasjonene og viser bredden i det kollektive tilbudet. Vi åpner logoen og gjør innholdet til helten og setter fokus på alle de ulike turene. Identiteten er enkel og tydelig med et lett og livlig uttrykk. Den er fleksibel og enkel å bruke, og gjør at Entur kan fremstå som en troverdig, moderne og relevant aktør som kollektiv-Norge og de reisende kan stole på og bli glad i.

Bidragsytere

  • Marte Viksmoen
    Annet (må beskrives)
  • Mari Eline R. Amundsen
    Annet (må beskrives)
  • Therese Jacobsen
    Annet (må beskrives)
  • Henrik Mattsson
    Annet (må beskrives)
  • Francesco Volpi
    Annet (må beskrives)
  • Thomas Kaldhol
    Annet (må beskrives)
  • Martin Holt Juliussen
    Webutvikling
  • Øyvind Nordhagen
    Webutvikling
  • Thomas Astrup
    Annet (må beskrives)
  • Jacob Vidkjær
    Annet (må beskrives)
  • Øivind Haug
    Fotograf
  • Michelle Cole
    Prosjektleder
  • Therese Jacobsen
    Kreativ leder
  • Elizabeth Matre-Aas
    Annet (må beskrives)