Epic Volley

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Scandic Hotels Norge
Medieplassering
Facebook-annonsering
Medalje
Gullblyanten 2016
Bronse, Onlinefilm
Scandic er den ledende hotellkjeden i Norge og Sverige. En viktig målgruppe for Scandic er idrettsgrupper og organisasjoner. Derfor har de utviklet et unikt tilbud for dette kundesegmentet, som dekker tjenester som egne treningssentre, et unikt lunsj- og middagskonsept og rom som er spesielt designet for idrettslag. Scandic er med andre ord bygget for sport. Scandic ønsket en underholdende aktivitet rettet mot idrettsgrupper og organisasjoner, ved å utnytte sitt samarbeid med Rosenborg. Målet var å underbygge Scandics posisjon som en hotellkjede bygget for sport og tiltrekke oppmerksomhet til kampanjen. Ved å benytte oss av den utmerkede beliggenheten til Scandic Lerkendal kunne vi styrke båndet til sponsorobjektet og assosiasjonene til Scandic som et sportshotell. Vi bestemte oss for å gjennomføre verdens høyeste volley fra taket av Scandic Lerkendal, Norges tredje høyeste bygning, beliggende i Trondheim by, perfekt beliggende ved siden av banen til Rosenborg. TV2 (nasjonal eksklusivitet) og Adresseavisa (lokal eksklusivitet) var invitert med på opptaksdagen og sistnevnte laget en sak som presenterte ”behind-the-scenes”-versjonen av stuntet. TV2 lanserte filmen på TV2 Sporten og sine nettsider få dager før seriestart. Deretter ble filmen spredd organisk via Scandic sin Facebook-side (160.000 følgere) og deretter delt av Rosenborg (220.000 følgere). Dette ga en god start på spredningen i sosiale medier.

Bidragsytere

  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Kim Reksten Grønneberg
    Konsulent
  • Eirik Moldal Andersen
    Tekstforfatter
  • Marius Hanstad
    Art Director
  • Spætt Film
    Produksjonsbyrå
  • Morten Hammer
    Ansvarlig hos kunde