Et lite støkk i Norge

Sendt inn av
We Are Live
Kunde
Orkla Confectionery & Snacks
Medieplassering
Helsides print i Dagbladet, VG og Aftenposten
Når det kommer til ren melkesjokolade, har Freia en ekstremt sterk posisjon og er nærmest en del av den norske folkesjela. At Freia, som hadde 95 % markedsandel, tapte en blindtest mot underdogen Nidar i TV2-programmet Matkontrollen var en stor overraskelse for sjokoladeglade nordmenn. Vi kastet oss rundt og var ute med en annonse allerede morgenen etter programmet ble vist, for å fortelle om resultatet av blindtesten. I annonsen har vi lekt oss med konkurrentens kjente stil og språk for å understreke resultatet som skapte "et lite støkk i Norge".

Bidragsytere

  • Martine Helene Flatlie
    Tekstforfatter
  • Fredrik Bjørn
    Art Director
  • Simen Frogner
    Tekstforfatter
  • We Are Live
    Reklamebyrå
  • Susan Hansen
    Grafisk Design
  • Herman Stormyr
    Konsulent
  • Christian Bernt
    Konsulent
  • Nonsense
    Illustrasjon
  • Per Ottar Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Julie Charlotte Drechsler
    Ansvarlig hos kunde
  • Lise Marie Stavedal
    Ansvarlig hos kunde