Et urbant fjelleventyr

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Mondelez Norge
Medieplassering
Facebook, Youtube, Amnet.
Å promotere det å gå på tur er å indirekte promotere Tursjokoladen. Vi fikk i oppgave å inspirere enda flere nordmenn til å gå i fjellet og dermed selge mer Kvikk Lunsj i høstsesongen. For å aktivere flere enn de vante turgjengerne bestemte vi oss for å vri på klisjeen. Løsningen ble å la 42 år gamle Elisabeth, en helt vanlig person med et helt vanlig liv i byen få prøvegå en fjelltur med VR-briller. Vi dokumenterte den virtuelle fjellturen i leiligheten hennes og gjennom Oslos regntunge gater. Filmen promoterte muligheten til å vinne «et ekte fjelleventyr», flotte fotturer levert av DNT. Konkurransen ble også promotert onpack. For å delta kjøpte du en Kvikk Lunsj og registrerte den unike koden du fant i pakningen. Filmen ble kjørt på Facebook, og kortversjoner som pre-rolls. Fjellturen som Elisabeth opplever i virtual reality ble tatt opp langs ruten til en av premieturene i Jotunheimen, og gir dermed seeren en smakebit på det reelle eventyret.

Bidragsytere

  • Filip Nilsson
    Regissør
  • Hans Martin Rønneseth
    Art Director
  • Kalle Wettre
    Producer
  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • Folke Film
    Produksjonsbyrå
  • Beathe Stangeland Eide
    Konsulent
  • Benjamin Rodgers
    Grafisk Design
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Marthe Leistad
    Ansvarlig hos kunde
  • Fredrik Gjersøe
    Ansvarlig hos kunde
  • André Koot
    Tekstforfatter
  • SMFB Engine
    Annet (må beskrives)