Familien Grans

8193 bac3c original
Sendt inn av
FRANK.
Kunde
Grans Bryggeri
Medieplassering
Pakninger i REMA 1000-butikker over det ganske land
UTFORDRING Grans Bryggeri ønsket å tydeliggjøre sin rolle i et stadig mer generisk, seriepreget og "redesignet" marked. LØSNING For Grans produkter ble det et uttalt mål å bevege seg bort fra et homogent seriepreg, nettopp for å skille seg sterkere fra konkurrentene, som alle går mot mer og mer seriepregede løsninger. Øl er kultur og smak, og bør behandles deretter, mener Grans. Forskjellige øl er forskjellige typer, og vi skal bygge personlighet inn i hvert eneste produkt. For Grans er det et poeng å bli en leverandør av spennende øl-opplevelser, snarere enn å være en overtydelig avsender. Sammen med Sandefjordsdialekta med sine særegenheter, har over 100 års bryggerihistorie fått spille viktige roller på pakningene. Alt fra juleselskaper i leiligheten til bestefattern og bestemuttern på bryggeriloftet, alle de crazy stuntene til bestefattern og fatterns mer fornuftige tilnærming til markedet, og ikke minst de tre vidt forskjellige brødrene som nå driver det hele videre, har gitt et fantastisk utgangspunkt for å begynne å fortelle bryggeriets historie og samtidig gi produktene relevans i vår tid.

Bidragsytere

  • Anette Kirkeby
    Annet (må beskrives)
  • Kjetil Devig
    Annet (må beskrives)
  • Oscar Michaelsen
    Konsulent
  • Janniche Rasmussen
    Prosjektleder
  • Holger Fangel
    Tekstforfatter
  • Eda Lyngra
    Illustrasjon
  • Peter-John de Villiers
    Illustrasjon
  • Dorthe Torgersen
    Annet (må beskrives)
  • Robin Hagen
    Annet (må beskrives)
  • Morten Gran
    Ansvarlig hos kunde