Festivalplakat 2015

Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
Festspillene i Bergen
Medieplassering
I Festspillenes egne kanaler; web (underside til hovedsiden) og Facebook.
Ekstern url
http://moire.no/
Oppgave: Utvikle bildene til årets festivalplakater i tråd med visuell profil. Plakatene skulle formidle kunsten og merkevaren. Innsikt: Plakater koster (produksjon + distrubisjon) og har lite for seg i en by så strengt regulert som Bergen (Unesco = ingen adshells og nærmest ingen lovlige postervegger). Print spres dårlig i sosiale medier. Prosessen (før og etter delene av en jobb) er idag ofte mer interessant for målgruppen en det ferdige resultatet. Synliggjøringen av den kreative prosessen bryter ned de utilgjengelige assosiasjonene til kunsten. Løsning: Festivalplakat anno 2015 ble mer enn flotte bilder på papir i formatet 50x70. Resultatet; – som vi kalte det på godt norsk; – “a branded arts performance combining the very essence of what the Festival is all about; the curation & production of art”.

Bidragsytere

  • Oktawian Gornik
    Annet (må beskrives)
  • Fred Jonny Hammerø
    Fotograf
  • Per Gunnar Fordal
    Filmfotograf
  • Ole Jørgen Larssen
    Filmfotograf
  • Caroline Skjelbred
    Stylist
  • Shlomi Ruimi
    Annet (må beskrives)
  • Guro Nagelhus Schia
    Annet (må beskrives)
  • Vebjørn Sundby
    Annet (må beskrives)
  • Endre Berentzen
    Kreativ leder
  • Yoo J Sun
    Annet (må beskrives)
  • TYD.NO
    Klipp
  • Fred Jonny Hammerø
    Filmfotograf
  • Robert Dalen
    Prosjektleder