Festivalprofil

12241 df99e original
12430 9d5c7 original
Sendt inn av
Saatchi & Saatchi
Kunde
Film fra Sør
Medieplassering
Div annonsering – Dagsavisen, Morgenbladet, Ny tid
Film fra Sør er Oslos største filmfestival og satte ny rekord med 48.650 besøkende på sine arrangementer i 2013. Festivalen har knappe midler til promotering, og satser først og fremst på god synlighet under festivalen. Vi ville lage en ikonisk festivalprofil som fungerte på mange flater, med et innhold som snakker om film på en måte som gjør at man får lyst til å gå på kino. Festivalprofilen handler om forholdet mellom filmfortelling og virkelighet – det å skape en historie på kinolerretet, og hva publikum tar med seg ut av kinosalen. Fortellingen utfolder seg i øyet til den som ser. Estetikk og innhold er surrealistisk, men et hint til Manga – som var et ny satsning for FFS i år. Profilen ble brukt på plakater, festivalmagasin, avisannonser, foliering, tskjorter, flyere, kinovignett, skjerminstallasjon og på nettet under festivalen.

Bidragsytere

  • Linus Hjellström
    Grafisk Design
  • Eiliv Gunleiksrud
    Illustrasjon
  • Håkon Fretheim
    Konsulent
  • Eiliv Gunleiksrud
    Grafisk Design
  • Håkon Fretheim
    Prosjektleder