Film Festival Feels

Ng Gmdz YG Film Festival Feels 01
Ng Gmdz YG Film Festival Feels 02
Ng Gmdz YG Film Festival Feels 03
Ng Gmdz YG Film Festival Feels 05
Ng Gmdz YG Film Festival Feels 06
Ng Gmdz YG Film Festival Feels 07
Ng Gmdz YG Film Festival Feels 08
Ng Gmdz YG Film Festival Feels 09
Ng Gmdz YG Film Festival Feels 10
Sendt inn av
Nonspace
Kunde
Bergen Internasjonale Filmfestival
Høsten 2022 lyste Norsk Filminstitutt ut ekstra midler til tiltak for å øke publikumstallet på kinoer og filmfestivaler i Norge. Som svar på dette slo Bergen Internasjonale Filmfestival (BIFF), Tromsø Internasjonale Filmfestival (TIFF), Film fra Sør, Oslo:Pix, og Kosmorama seg sammen for å utvikle en felles nasjonal kampanje med mål om nå unge mellom 18 og 30 år. Festivalene, Nonspace® og representanter fra målgruppen har sammen skapt en kampanje som er tilgjengelig for alle filmfestivaler Norge, fra de etablerte til de små aktørene. Et bredt spekter av nisjefestivaler, fra Arabisk filmfest til Vesterålen Filmfestival, har etter lanseringen i oktober under BIFF 2022, meldt seg på for å ta del i kampanjen. Den heldigitale kampanjen "Film Festival Feels" fokuserer på å bygge bro mellom følelser og filmlister kuratert etter humør. En digital plattform ble utviklet slik at hver festival setter opp sin egen unike nettside (f.eks. tiff.feels.no, biff.feels.no, kosmorama.feels.no) - enkelt tilpasset festivalenes individuelle program. SoMe materiell ble laget i format tilpasset festivalenes mest brukte sosiale kanaler. Malverket er fleksibelt og kan tilpasses festivalenes eksisterende profil - enkelt håndterbart for festivaler i alle størrelser. Den ungdommelige og meme-inspirerte teksten bidrar til at kampanjen tiltrekker seg et ungt publikum og snur opp ned på den typiske filmkategorieseringen vi vanligvis ser hos filmfestivaler.

Bidragsytere

  • Mark Trzopek
    Design Director
  • Ingrid Haugen Nonskar
    Content Creator
  • Alex Punnerud
    Designer
  • Tom Morgan
    Strategist
  • Ramona Horn
    Project Manager
  • Lasse Agentoft Eggen
    Tech Lead
  • Andrea Rakela Doan
    Digital Marketing Director