Fimbulvetr

Sendt inn av
Snøhetta Design
Kunde
Fimbulvetr
Medieplassering
Retail og online
Det nye i produktdesignet som Fimbulvetrs truger representerer aksentueres og utfordres av løsningene både i visuell identitet, web og pakningsdesign. Det minimalistiske grepet er gjennomført på en slik måte at designet trer tilbake og slipper selve trugen frem – dens materialitet og tekniske detaljer. Vi har utviklet en meget enkel logo som kommuniserer Nordisk enkelhet. Den forenklede "F" som symboliserer fjellet og det topografiske i terrenget gjennom de forenklede høydekurvene. Designet på pakning er rent og funksjonelt – kun de elementer som er høyst nødvendig på utsiden, resterende info på innsiden som du oppdager når du åpner pakningen. Fargepaletten har den samme enkelheten som gjennomsyrer helheten: Alt er gjort i sort, hvitt eller rødt. Det er produktet som skal snakke for seg. En fin detalj er hvordan nettsiden roterer trugen 360 grader mens man blir presentert for produktets unike fordeler når man scroller ned siden. Webshop med enkel presentasjon av produkt, farger og pris.

Bidragsytere

  • Mattias Frodlund
    Grafisk Design
  • Hanna Moe
    Grafisk Design
  • Sofie Platou
    Grafisk Design
  • Anine Andersson
    Prosjektleder
  • Martin Gran
    Konsulent