Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Oppdraget var å utvikle et spennende og samlende designkonsept for småretter fra ulike verdensdeler. Målsetningen med å samle produkter av kylling, fisk og skalldyr under et konsept, var at disse produktene skulle få større fokus og få plass i de store kjølediskene som fronter middagsprodukter.
Kjernen i konseptet ble å fremheve og navngi en felles produktegenskap. Vi mente at det ikke skulle være smakene eller opprinnelsesland som skulle få spille helten i den felles plattformen, men den egenskapen disse produktene har i form av sin størrelse. Konseptet fikk derfor navnet “Finger Food”.
“Finger Food” er lettlest og beskrivende. Og henvender seg direkte til
en målgruppe som ønsker å la seg inspirere og forsøke noe nytt i en ellers rutinemessig mathverdag.
De 6 produktene i serien kan lett la seg kombinere, og fungerer like godt som en “starter” som et fullverdig måltid. Produktene er laget “social eating”, og derfor ble også “Sharing is caring” bygget inn som en kommunikasjonspilar i konseptet.
Fargene skaper oppmerksomhet og nysgjerrighet i butikk. Dette kombinert med en lekenhet i utformingen som gir assosiasjoner til ulike matkonsepter fra hele verden, gjør at “Finger Food” har blitt en suksess hos REMA 1000.