Finn Dansken

3958 54b42 original
Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
Visit Denmark, Color Line og Legoland Billund Resort
Medieplassering
Banner på nettaviser og Facebook, radio på P4, radio/banner på Sportify
For å øke salget av pakkereiser til Legoland utenfor/før høysesongen gjorde vi sesongåpningen av Legoland avhengig av at norske familier bidro i letingen etter åtte av parkens nøkkelpersonell, som hadde tullet seg bort i Norge. De åtte viste seg – beleilig nok! – å befinne seg i byer på Sør- og Østlandet, altså der ColorLine har sine terminaler og Legoland følgelig har sin målgruppe for besøk i lavsesongen. Publikum kunne delta i jakten fysisk eller ved å markere på et digitalt kart (Google Earth), og fikk clues fra de savnede i form av stadig nye MMS'er som ble lastet opp til kampanjesiden. Gjennom de savnede figurene fikk man også innblikk i kontraster mellom Norge og Danmark generelt, og attraksjonene i Legoland spesielt. PS: Nettsiden facebook.com/finndanskene er fremdeles oppe, men taben med selve konkurranseaktiviteten var en applikasjon som ikke lenger kan sees. Arbeidet må derfor juryeres med hovedvekt på casefilmen, i forståelse med Kreativt Forum. ---

Bidragsytere

  • Torstein Greni
    Art Director
  • Erik Loe
    Konsulent
  • Unni Rolfsen
    Prosjektleder
  • Jørgen Bjerke
    Ansvarlig hos kunde
  • Fredrik Østbye
    Byråproducer
  • Susanna Gustavsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Charlotte Kristoffersen Dinamo
    Prosjektleder
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Guro Trevland
    AD-assistent
  • Edmond Yang
    Flashutvikler
  • Bjørn-Erik Efterdal
    Annet (må beskrives)
  • Jon Babsvik
    Annet (må beskrives)
  • Egil Myklestad
    Annet (må beskrives)
  • Jakob Thommessen
    Annet (må beskrives)
  • Isak Gjertsen
    Annet (må beskrives)
  • Ole Magnus Saxegård
    Annet (må beskrives)
  • Jon Iver Helgaker
    Annet (må beskrives)
  • Petter Haavik
    Annet (må beskrives)
  • Marcel Leliënhof
    Fotograf