Finn din vei - Stamhuset

P AMWB Wap Plakater SH 001
P AMWB Wap 111710121151135587178719754562218725418921724225116214571235103832411234821523 1 Stamhuset case tote
P AMWB Wap 2122116562188561395725424650120178253239617717530957356208161549616515125316383247 6 Stamhuset case 11
P AMWB Wap 208203761321746220201805914611023024818010810970229194139198382101021482201161169987248 2 Stamhuset case skilt 1
P AMWB Wap 2289855842411815745319312048062742074193213684414412199177925575286424058 7 Stamhuset visittkort
P AMWB Wap 118180901755123758622182332441121251188688526922724294181248237227106727924680 3 Stamhuset case 02
Sendt inn av
Neue Design Studio
Kunde
Stamhuset
Finn din vei! Bakgrunn Stamhuset er en mulighetsarena som hjelper unge voksne med å bygge kompetanse, arbeidserfaring, nettverk og CV. Gjennom prosjektstillinger, kurs, aktiviteter, undervisning samt veiledning fra trygge voksne med fagkompetanse, ruster Stamhuset unge voksne til å komme inn på arbeidsmarkedet. For mange kan arbeidstrening være tabubelagt. Stamhuset ønsker derimot å skape en trygg og forutsigbar arena som gir målgruppen relevant erfaring og positive assosiasjoner. Løsning Stamhuset gir unge voksne kraften de trenger for å finne sin vei. Dette ønsket vi å forsterke gjennom den visuelle identiteten. Logoen ble designet som en animert pil, og illustrerer hvordan alle kan finne sin retning i livet. For prosjektet ønsket vi et tydelig symbol som målgruppen kan assosiere seg med, og som står godt spesielt på bekledning. Logoen er ikke bare et symbol, men fungerer også som et femte element sammen med initialene til Stamhuset (S og H). Med et begrenset budsjett og få flater ble det viktig å skape sterke men få grep, som enkelt gir Stamhuset en visuell personlighet på alle flater, digitale såvel som fysiske. Slik synliggjøres Stamhuset som en arena for muligheter, og fremstår som et sted målgruppen ønsker å bli assosiert med.

Bidragsytere

  • Daniel Bergsnes Nerheim
    Grafisk design
  • Gørill Kvamme
    Rådgiver og prosjektleder