Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Finn din vei!
Bakgrunn
Stamhuset er en mulighetsarena som hjelper unge voksne med å bygge kompetanse, arbeidserfaring, nettverk og CV. Gjennom prosjektstillinger, kurs, aktiviteter, undervisning samt veiledning fra trygge voksne med fagkompetanse, ruster Stamhuset unge voksne til å komme inn på arbeidsmarkedet. For mange kan arbeidstrening være tabubelagt. Stamhuset ønsker derimot å skape en trygg og forutsigbar arena som gir målgruppen relevant erfaring og positive assosiasjoner.
Løsning
Stamhuset gir unge voksne kraften de trenger for å finne sin vei. Dette ønsket vi å forsterke gjennom den visuelle identiteten. Logoen ble designet som en animert pil, og illustrerer hvordan alle kan finne sin retning i livet. For prosjektet ønsket vi et tydelig symbol som målgruppen kan assosiere seg med, og som står godt spesielt på bekledning. Logoen er ikke bare et symbol, men fungerer også som et femte element sammen med initialene til Stamhuset (S og H). Med et begrenset budsjett og få flater ble det viktig å skape sterke men få grep, som enkelt gir Stamhuset en visuell personlighet på alle flater, digitale såvel som fysiske. Slik synliggjøres Stamhuset som en arena for muligheter, og fremstår som et sted målgruppen ønsker å bli assosiert med.