Finn en Bacon Clubhouse i en Bacon Clubhouse og få en Bacon Clubhouse

22999 fe36a original
Sendt inn av
NORD DDB OSL
Kunde
McDonald's
Medieplassering
Internett
Medalje
Gullblyanten 2015
Sølv, Nettsider
Man skal ikke vandre langt i dag før man støter på nye hamburgerrestauranter som tilbyr gourmetburgere i alle fasonger. Så når McDonalds skulle lansere sitt svar på tiltale, var vi nødt til å gjøre noe litt mer enn å dele ut gratiskuponger. For lanseringen var det to oppgaver som var ekstra viktige: Å skape prøving av produktet, samt raskt å øke kunnskapen om de unike råvarene fordi burgeren koster litt mer enn det målgruppen er vant til hos McDonald's, og vi var sikre på at beviset lå i opplevelsen av å smake på produktet. Vi utviklet promotionspillet "Finn en Bacon Clubhouse, i en Bacon Clubhouse, og få en Bacon Clubhouse", der man måtte lete etter burgeren i burgeren for å vinne burgeren, og underveis fikk lære om alle ingrediensene.

Bidragsytere

  • Joachim Andreas Haug
    Art Director
  • Raphael Rauwolf
    Webutvikling
  • Mari Husby
    Ansvarlig hos kunde
  • Bjørnar Olsen
    Tekstforfatter
  • Emma Karlsson
    Prosjektleder
  • Louise Marie Pedersen
    Grafisk Design
  • Robert Bue
    Webutvikling
  • Helen Selberg Johansen
    Konsulent
  • Jørgen Winsnes
    Webdesign
  • Karen Vaksdal Madsen
    Producer
  • Peter Wojciechowski
    Webutvikling