Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Dette caset beskriver hvordan FINN i 2022 lanserte en helt ny tjeneste, “Fiks ferdig”, som skulle gjøre det enklere å handle på FINN Torget, uten at selger og kjøper trenger å møtes fysisk - eller kommunisere med hverandre.
Resultatet ble 12 % økning i trafikk på Torget totalt sett, og 745.000 transaksjoner med “Fiks ferdig”, noe som er langt over målet. Dette til tross for at det kommer en fraktkostnad på toppen av handelen.
Totalt sett ble det også gjort flere transaksjoner på Torget i 2022, og den nye tjenesten gjorde også at FINN nådde helt nye brukere.
Markedsføringen og et nytt kreativt konsept som tydeliggjorde styrken og fordelene til “Fiks ferdig”, bidro betydelig til resultatene, noe også caset vil vise.