Fish & Cow

Sendt inn av
Melvær & Lien
Kunde
Tango Holding AS
Stavanger-publikummet er et svært kresent publikum. Mathovedstaden i hele Norges matfylke er velsignet med mange gode restauranter og valgmulighetene er store. I denne virkeligheten skulle vi sørge for lang kø når nok en restaurant skulle åpne dørene. Ikke bare i åpningsukene men restauranten skulle også bli favoritten for kundene i sitt segment. Leveranse: o Restaurantkonsept o Segmentering av målgrupper o Utvikle restaurantproduktet o Navn o Visuell identitet o Interiør i samarbeid med arkitekt Konseptet, ”Et moderne brasserie, med fokus på nordiske råvarer”. Et tradisjonelt konsept – redefinert for vår tid. Restauranten skulle oppleves som internasjonal, som om den hørte hjemme i New York, London eller Paris. Navnet ble Fish & Cow. Et dønn ærlig navn som fokuserer på råvarene. Navnvalget fikk mye oppmerksomhet. Det er rett på sak og upretensiøst. Uvanlig for bransjen. Visuelle identiteten henter inspirasjon fra tradisjonell brasserier med en håndtegnet logo i kontrast med geometriske illustrasjoner. Logoen er preget i sølv på menyer av bokpapp. Designet tas videre med moderne geometriske former i en kombinasjon av Art Deco fonten Verlag og en elektrisk blåfarge. Det klassiske neonskiltet viser tilhørigheten mens interiøret avslører at stedet er topp moderne. Geometrisk mønstret teppe, originalt tregulv, en svær marmorbar og innglasset vinrom. Sentralt står et stort dry-age skap hvor hele entrecôtekammer ligger til modning. Ærlig og rett på sak!

Bidragsytere

  • Sanda Zahirovic
    Kreativ leder
  • Dag Terje Klarp Solvang
    Konsulent
  • Aslak Dalehaug
    Ansvarlig hos kunde
  • Kjartan Skjelde
    Ansvarlig hos kunde
  • Jonas Alexander Thor-Roalsø
    Annet (må beskrives)
  • Kristine Rimestad
    Grafisk Design
  • Trond Bolianatz
    Prosjektleder
  • Sissel Gorset
    Prosjektleder
  • Anders Almås
    Webutvikling
  • Arne Bru Haug
    Fotograf