Fjellet-kampanje, DNT Oslo og Omegn

Sendt inn av
Isobar Norge
Kunde
DNT Oslo og Omegn
Medieplassering
Takbuer t-banen Clear Channel (De samme annonsene ble også vist på 8 digitale storskjermer plassert i Oslo by gjennom Giraff Media)
Problemstilling/oppgave Hyttene og rutenettet er kjernen i DNT Oslo og Omegn sin virksomhet, og med knappe ressurser fikk vi følgende oppgave av DNT Oslo og Omegn: Øke antall overnattinger på DNT sine hytter i fjellet med mer enn 3%. Løsning Det viktige var å vise både medlemmer og potensielle medlemmer hvilke muligheter som faktisk finnes i fjellet. Med ‹‹Velkommen ut›› som en rød tråd i all kommunikasjon valgte vi å løse oppgaven ved å dra fram utvalgte turområder og hytter som eksempler på bredden i tilbudet fra DNT Oslo og omegn. Visuelt er elementene løst ved at man bruker slående bilder fra fjellheimen kombinert med lekne tekster. Tekstene sørger for stoppeffekt, det visuelle uttrykket for å skape lengsel etter å komme ut på tur. Hver annonse pekte inn mot mer informasjon om alle turer og hytter på DNT Oslo og omegn sine hjemmesider. Kampanjen gikk utendørs og i sosiale medier. Resultat Ved fjellet-kampanjen ble det en økning på antall overnattinger med 5,3%, hvor blant annet en av hyttene hadde en økning på hele 37%. Kampanjen ga folk stoppeffekt og det spredde seg i sosiale meder.

Bidragsytere

  • Helge Wiig
    Art Director
  • Tom Andersson
    Tekstforfatter
  • Maria Lima
    Konsulent
  • Kristina Schaathun
    Prosjektleder