Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
FK Norway/Fredskorpset er en statlig organisasjon underlagt UD som organiserer utveksling av unge mennesker mellom organsisasjoner og arbeidsgivere i Norge og i utviklingsland. I arbeidet med utvikling av ny identitet kom vi frem til at Fredskorpset hadde to hovedkommunikasjonsutfordringer: Det var ikke så mange som skjønte/visste hva Fredskorpset holder på med. Og Fredskorpset har masse fakta og informasjon de ønsker å formidle. Informasjonsgrafikk ble derfor svært viktig. Vår løsning var å løfte informasjonsgrafikken opp til å være selve profilen. Så alle elementer fra brevark og konvolutter til standvegger er utstyrt med grafikk som beskriver Fredskorpset og deres prosjekter. Det var også viktig å vise at selv om Fredskorpset er en seriøs statlig organisasjon, er den også leken og nysgjerrig. Vi ønsket at den visuelle identiteten skulle veksle mellom det stramme grafiske og det mer organiske og lekne. Vi har derfor utviklet et eget skriftsnitt inspireret av håndmalte skilt fra Afrika, Latin Amerika og Asia som er de verdensdelene Fredskorpset jobber med. Vi laget også en egen Dingbat-font med piktogrammer og ikoner. Se også innsendt case video.