Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
UTFORDRING
Historisk har FK Vidar ved siden av Viking vært en av de to største klubbene i Stavanger. I dag spiller FK Vidar i 2-divisjon og interessen for klubben er dalende, sammen med motivasjonen innad I klubben.
LØSNING
Vi revitaliserer den 100 år gammle logoen. For å skape oppmerksomhet rundt dette, fikk vi den engelske illustratøren Peter Horridge som blant annet har designet logoen til det engelske landslaget, til å illustrere ulvehodet. Nye drakter, skilting og andre produkter ble produsert med den nye logoen.
Vi lanserte også kampanjen “The 30 year plan". Den tok det optimistiske utgangspunktet i om å faktisk vinne Champions League i 2043. For kampanje-lanseringen fikk vi Tim Lovejoy, den engelske programlederen, kjent fra BT Sport og Soccer AM til å poste en tweet om FK Vidar sin store satsning.
EFFEKT
• På kort tid hadde Vidar 5000 ”followers” på Twitter
• Det ble satt opp en nettbutikk i UK for å selge de nye draktene.
• Klubbens nye drakter solgte i våren 2013 flere drakter enn noen andre norske klubber!
• I UK blir Vidar et kultfenomen, en protest mot de super-seriøse toppklubbene i the Premiership.
• Vidar fikk besøk fra engelske fans som ville se sitt norske lag spille hjemmekamper.
• Engelskmannen og Vidar-fan Chris Johnson tatoverte den nye Vidar-logoen på brystet.
Den store ståheien rundt klubben skaffet Vidar en rekke presseoppslag lokalt, nasjonalt og internasjonalt. TV-dekning i England. Men kanskje viktigst: stor begeistring innad i klubben, stolthet og motivasjon.