Flaskepostspillet

Sendt inn av
Elg
Kunde
Se og Hør
Medieplassering
Facebook og Instagram
Se og Hørs Flaskepost er en av Norges mest kjente sommer-merkevarer, men uten en digital tilstedeværelse. Det skulle vi endre på. Men i tillegg til «vanlig» aktivitet (filmer, konkurranser etc) på sosiale medier ønsket vi noe ekstra. Noe som kunne overføre den landsdekkende iveren etter den fysiske flaskeposten til en helårlig digital plattform. Løsningen måtte være brukervennlig, tilgjengelig for alle og rimelig å produsere. Derfor lagde vi Flaskepostspillet. Et intuitivt tekstbasert eventyrspill direkte i Facebook Messenger. Spilleren leter seg gjennom artige episodiske historieforløp i velkjent Se og Hør manér på jakt etter flaskeposten i håp om å vinne en sydentur. Spillet er vanskelig, og sannsynligheten for å finne flaskeposten på første forsøk er kun 12,5% 88% av de nærmere 10 000 som har testet flaskepostspillet har spilt gjennom minst en gang. De aller fleste har forsøkt flere ganger. Litt for å vinne, mest fordi det er gøy. Flaskepostspillet utfordrer og forener tekst, spilldesign og UX. Hjulpet av noen svært begrensede verktøy formidler teksten elleville historier og skaper en oppslukende spillopplevelse som engasjerer spilleren til å prøve spillet gang på gang på gang.

Bidragsytere

  • Helge Skivenes
    Tekstforfatter
  • Siri Platou
    Prosjektleder
  • Andrea Brygard
    Konsulent
  • Niklas Kokkinn-Thoresen
    Ansvarlig hos kunde
  • Øistein Skeie
    Tekstforfatter