Flaskepostspillet

Sendt inn av
Elg
Kunde
Se og Hør
Medieplassering
Facebook og Instagram
Se og Hørs Flaskepost er en av Norges mest kjente sommer-merkevarer, men uten en digital tilstedeværelse. Det skulle vi endre på. Men i tillegg til «vanlig» aktivitet (filmer, konkurranser etc) på sosiale medier ønsket vi noe ekstra. Noe som kunne overføre den landsdekkende iveren etter den fysiske flaskeposten til en helårlig digital plattform. Løsningen måtte være brukervennlig, tilgjengelig for alle og rimelig å produsere. Derfor lagde vi Flaskepostspillet. Et intuitivt tekstbasert eventyrspill direkte i Facebook Messenger. Spilleren leter seg gjennom artige episodiske historieforløp i velkjent Se og Hør manér på jakt etter flaskeposten i håp om å vinne en sydentur. Spillet er vanskelig, og sannsynligheten for å finne flaskeposten på første forsøk er kun 12,5% 88% av de nærmere 10 000 som har testet flaskepostspillet har spilt gjennom minst en gang. De aller fleste har forsøkt flere ganger. Litt for å vinne, mest fordi det er gøy. Flaskepostspillet er mer enn bare en kampanje. Det er en ny tjeneste som gjør et hittil geografisk begrenset, fysisk produkt til en landsdekkende, helårlig digital opplevelse. Episodestrukturen gjør at spillet kan bygges videre og dermed styrke Se og Hørs merkevare i mange år fremover.

Bidragsytere

  • Helge Skivenes
    Tekstforfatter
  • Andrea Brygard
    Konsulent
  • Siri Platou
    Prosjektleder
  • Øistein Skeie
    Tekstforfatter
  • Niklas Kokkinn-Thoresen
    Ansvarlig hos kunde