Flere gode dager

6502 5dfb2 original
Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Novartis
Medieplassering
DM og helsemagasiner (Onkonytt, Kirurgen, Vitenskapelige forhandlinger, Kreftsykepleien)
Reklame for legemidler er underlagt strenge restriksjoner i Norge. Den kan kun plasseres i medier beregnet for helsepersonell, og enhver påstand må dokumenteres med forskningsrapporter. Det gjør at mesteparten av legemiddelreklame blir svært lite emosjonell. Zometa er en kreftmedisin som motvirker komplikasjoner når sykdommen har spredt seg til skjelettet. Medisinen gjør at pasientene kan leve mest mulig normalt den begrensede tiden de har igjen. Det er en vanskelig og tung oppgave for en lege å fortelle dette til pasienten. De fleste vil derfor forsøke å gi den lille trøsten en kan, for eksempel ved å fortelle at Zometa kan gi dem «flere gode dager». For de fleste handler dette om de små og hverdagslige gledene – de vi ikke tenker på før de ikke lenger er selvfølgelige. I den lille boken «Flere gode dager» beskriver vi en del av disse hverdagslighetene, i en form som også helsepersonell berøres av. Boken benyttes som en «leave behind» etter informasjonsmøter for helsepersonell, som en emosjonell påminnelse om legemiddelets egenskaper. Noe av «hverdagslighetene» ble også tatt ut som annonser.

Bidragsytere

  • Ole Kristian Ellingsen
    Tekstforfatter
  • Birgitte Kjersem Lund
    Art Director
  • Anne Hildremyr
    AD-assistent
  • Kathrine Slapgård
    AD-assistent
  • Silje Hansen Kjenseth
    Prosjektleder
  • Ina Svarød
    Konsulent
  • Wenche Hægh
    Ansvarlig hos kunde