Fly med oss

22099 61cd7 original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Avinor
Medieplassering
Egen kampanjeside på TV2.no. Alle TV2s redaksjonelle flater, inkludert 15 kveldsendte TV-programmer.
Nordmenn nyter luksusen av at hele landet er tilgjengeliggjort for bosetting, turisme og lokalt næringssliv. Avinors 46 flyplasser gjør dette mulig og er en nøkkelbrikke i vår distriktspolitikk. Utfordringen er at denne overordnede historien forsvinner i møte med hverdagslige utfordringer som forsinkelser og flygelederstreik. Vår oppgave var å bygge kjennskap og kunnskap i befolkningen om Avinors samfunnsrolle, skape intern stolthet og bevise selskapets verdi overfor politiske beslutningstakere – helst uten bruk av tradisjonelle reklamebudsjetter. Løsningen ble “Fly med oss”, Norge fra lufta – fra flyplass til flyplass. I løpet av 3 uker i mai reiste Avinors helikopter fra sør til nord og tilbake, via alle landets flyplasser og streamet 90 timer film i HD og 360 grader. Ved siden av kontinuerlig dekning på tvers av TV2s redaksjonelle flater, spilte sosiale medier en avgjørende rolle i å skape og fange opp entusiasmen i løpet av kampanjens 3 uker. FB-gruppen vokste raskt til over 20.000 aktive fans som bidro med endringer av reiserute, organisering av fysiske events og deling av innhold under #flymedoss. Synergien mellom sosiale medier og de øvrige kanalene, beriket TV-programmene og de redaksjonelle nyhetssakene med innhold skapt av brukerne selv.

Bidragsytere

  • Bjørn Endre Langeland
    Grafisk Design
  • Jonas Fredin
    Webutvikling
  • Karianne Andersen
    Webutvikling
  • Jørn-Tore Sande
    Webutvikling
  • Silje Storhaug
    Annet (må beskrives)
  • Kent Robin Haugen
    Webutvikling
  • Pål Jespersen
    Annet (må beskrives)
  • Øystein Eriksen
    Annet (må beskrives)
  • Oskar Bringager
    Annet (må beskrives)
  • Christian Alfsen
    Konsulent
  • Arne Hjeltnes
    Annet (må beskrives)
  • Merete D. Land
    Prosjektleder