Flytt ut av byen

34788 ce14b original
Sendt inn av
Bouvet Reklamebyrå
Kunde
Block Watne
Medieplassering
Boligsidene - Aftenposten, Adresseavisa, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad
UTFORDRING: Block Watnes boliger er ofte plassert utenfor bysentraene. Dette er attraktivt for mange byboere, men ikke alle er klar over det. Samtidig er det noe emosjonelt som hindrer mange i å se ut av byen – selv om de rasjonelle argumentene tilsier utflytting. Block Watne ønsket å fortelle om tilbudet sitt, og øke antallet henvendelser/leads til selgerne. Målgruppen ble folk i alderen 20-39 da undersøkelser viser at dette er de som mest sannsynlig flytter ut. LØSNING: Emosjonelle hindringer bør møtes med emosjonelle argumenter. Alle ser etter ”noe” ved en bolig – men hva om boligen faktisk så ut som dette ”noe”? Ser du etter barnevennlige boliger, så se etter en bolig som ser ut som en leke! Kombinasjonen lekenhet og kjente ”byggetekniske grep” skapte stor kontrast til bransjens generiske salgsuttrykk. Det vakte oppmerksomhet og ga en emosjonell grunn til å tenke over boligvalget. RESULTAT: Mange kjente igjen sine behov i annonsene, og Block Watne fikk et rekordstort antall henvendelser i perioden – på telefon og nett. Flere boligsalg er direkte knyttet til annonsekampanjen. Dette er dermed et ypperlig eksempel på det gode som kan skje når annonsører tenker utenfor de kjente rammene for deres bransje.

Bidragsytere

  • Ole Halvard Kveseth
    Art Director
  • Ole-Henrik Larssen
    Tekstforfatter
  • Elisabeth Lassen
    Prosjektleder
  • Marianne Tuen Smedås
    Konsulent
  • Håvard Wibye Nærdal
    Illustrasjon
  • Maria Falster
    Grafisk Design
  • Katrine Neergaard
    Ansvarlig hos kunde