Fornebu S Pop-up senter

Sendt inn av
Breakfast AS
Kunde
Klp Eiendom
Medieplassering
Fysisk stunt / Oslo Sentrum / Fornebulandet
14. oktober 2014. Et annerledes kjøpesenter vokser opp av bakken. Fornebu S. Foreløpig er senteret kun en byggeplass og et prospekt med noen tegninger. Fornebu S skal bli et møtested for alle som bor, jobber og besøker Fornebu. Visjonen er å bli lidenskapelig elsket. Vår oppgave er å skape magien. Men hvordan skape gnist mellom mennesker og et sted som ennå ikke eksisterer? Et urbanjungelordtak redder oss. Når folket ikke kan komme til kjøpesenteret, må kjøpesenteret komme til folket. Vi skapte Norges første pop-up kjøpesenter. Et senter med ett mål for øye. Å spre hverdagsglede. Nøyaktig ett år før sentret åpnet gav vi folk i Oslo og folk på Fornebulandet en forsmak av hva som kommer. Vi fylte pop-up senteret med interiør, klær, mat, kaffe og det midt i Oslo sentrum. På denne måten kunne publikum få et fysisk forhold til hva Fornebu S egentlig er. Fornebu S handler også om opplevelser. Derfor arrangerte vi også en mini-konsert med den norske artisten Truls i pop-up senteret. Samme dag som han slapp sin solo-debut. I dagene som fulgte flyttet vi pop-up senteret rundt omkring til naboer på Fornebulandet. Over 25.000 ansatte i Statoil, Hydro, Aker og Telenor kunne nyte godt av god kaffe og fikk samtidig muligheten til å påvirke innholdet i selve senteret. Vi delte ut over 3500 kopper kaffe. 5000 flyere og minst like mange smil. Nå betyr byggeplassen og tegningene litt mer for folk. De har noe å forholde seg til og kan glede seg til åpning av Norges mest spektakulære senter 14. oktober 2014.

Bidragsytere

  • Christian Braathen
    Kreativ leder
  • Thomas de Vries
    Konsulent
  • Charlotte Edøy
    Grafisk Design
  • Målfrid Udness
    Prosjektleder
  • Kristine Aronsen
    Prosjektleder
  • martin H Ødegaard
    Tekstforfatter
  • Ellen Solberg
    Ansvarlig hos kunde