Forskerforbundet Hjernekraftverk

Sendt inn av
Kikkut Kommunikasjonsbyrå AS
Kunde
Forskerforbundet
Medieplassering
Facebook
Fun fact - sommer og Alt kan løses, hvis vi får muligheten er en todelt kampanje for å oppnå maksimalt resultat. Hjernekraftverk har tidligere hatt akademikere og fagmiljø som sin målgruppe. Vi mener at for å få til endring hos politikere må også folket være engasjert. Derfor ønsket vi å treffe mannen i gata der han er: på Facebook. I fase 1 av kampanjen ønsket vi å lage noe lett fordøyelig som mottaker som kunne dele, like og spre over en lav sko under pay offen: «Hjernen er vår viktigste ressurs, den fortjener oppmerksomhet" I fase 2 kom vi med et tyngre politisk budskapet. For å skille ut ut og skape et blikkfang i Facebook feeden ønsket vi å lage minimalistiske annonser. I filmen ønsket vi å ta opp temaer som målgruppen kunne relatere seg til og dermed presentere forskning i et nytt lys og på en mer tilgjengelig måte.

Bidragsytere

  • Linda Karoline Ringstad
    Tekstforfatter
  • Anna J. Vaagland
    Art Director
  • Jonny Johanessen
    Art Director
  • Truls Hilland
    Konsulent
  • Janniken Klaveness
    Prosjektleder
  • Helene Egeland
    Illustrasjon
  • Lyd & Bilde AS
    Produksjonsbyrå