Fra bank til butikk

27130 76f17 original
27133 5ce88 original
27136 3f170 original
27139 5b1fe original
27142 c8e27 original
27145 a66bd original
27148 ea027 original
28126 42b15 original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
DNB
DNB er digitalt tilstede for en halv million nordmenn hver eneste dag, men har også et ønske om å være mer fysisk til stede for kundene sine. Deres sterkeste konkurransefortrinn er tross alt å være menneskelig til stede gjennom 200.000 kundemøter i året. Fysisk tilstedeværelse gjør at DNB evner å se hver enkelt kunde bedre. Gjennom å tilby en helt ny butikkopplevelse ønsker de å gi kunder muligheten til å møte fremtidens bank. Her vil de bli ønsket velkommen av en kundebehandler, og deretter møtt av en stor varehylle der de mest relevante produktene er utstilt, som i en dagligvarebutikk. Her brukes designet av 60 unike typografiske illustrasjoner til å forenkle og hjelpe kundene til å forstå bankproduktene. Bankrådgivere bruker produktinformasjon fra produktveggen til å gi veiledning og som samtalestarter. Det igjen forsterker helhetsopplevelsen av en lett tilgjengelig bank som er til stede for dem. Tilbakemeldingen fra kundene har vært overveldende. Kundene er veldig fornøyde med de nye butikkene og designet av produkteskene. Totalt sett: 84 % av kundene gir enten terningkast 5 eller 6, og majoriteten gir en 6’er (snitt 5.4) i en Ipsos-undersøkelse.

Bidragsytere

  • Tine Moe Løvberg
    Konsulent
  • Kjetil Wold
    Annet (må beskrives)
  • Camilla Forberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Gaute Tenold Aase
    Annet (må beskrives)
  • Gun Nøkleby
    Ansvarlig hos kunde
  • Magnus Helgesen
    Illustrasjon
  • Kristoffer Krohn Eide
    Ansvarlig hos kunde
  • Christian Bergheim
    Illustrasjon
  • Mari Oshaug
    Grafisk Design
  • Øyvind Nystad
    Annet (må beskrives)
  • Inger Guttormsen
    Annet (må beskrives)
  • Behnam Farazollahi
    Annet (må beskrives)
  • Stein Berg
    Annet (må beskrives)
  • Fredrik Melby
    Grafisk Design