Fra løkkeskrift til en tydelig og moderne logo

Sendt inn av
Metro Branding AS
Kunde
Bertel O. Steen AS
Bertel O. Steen fornyer seg! Hele bilbransjen er i transformasjon, og den nye visuelle identiteten møter fremtidens behov. Det handler om mobilitet, bevegelse, frihet og flyt. O.-en i firmanavnet er det sentrale elementet i profilen: Den er et hjul, en digital knapp og et sentrum for en ny reise for både Bertel O. Steen og kundene. O.-en er både en bokstav og et symbol, den kan brukes til alt fra installasjoner til animasjoner. Logoen er bygget opp både i 2D og i 3D. Den visuelle identiteten er tatt ut i et kommunikasjonskonsept som handler om frihet og flyt – om en enkel mobilitetshverdag. Det gjenspeiles også i bildemaner og animasjon. Alle kommunikasjonsflater er oppdatert i ny drakt - fra digitale flater til trykksaker, skiltmateriell, bekledning og foliering. Fysisk implementering startet i 2019 med omprofilering av Bertel O. Steens utsalgssteder. Designmanualen er samlet i en «Brandbook» som omfatter både merkevarestrategi og visuell identitet med regelverk, maler og nedlastbare filer.

Bidragsytere

  • Kari Steinnes
    Grafisk Design
  • Cathrine Stensland
    Konsulent
  • Kristine Cudrio Pedersen
    Grafisk Design
  • Irene Schwabe
    Ansvarlig hos kunde
  • Anders Rikter
    Ansvarlig hos kunde
  • Karl Petter Knutsen
    Annet (må beskrives)
  • Ola Wickman
    Prosjektleder