Freia Melkesjokolade 2010- Sjokolademaskinen og jakten på de forsvunne bitene

Sendt inn av
Screenplay
Kunde
Kraft Foods Norge AS
Medieplassering
Kampanjeside, Facebook Fanpage, Nyhetsbrev og Bannere. Den fjerde uken (Uke 8) startet mediekjøringen med annonser og løsninger på: Nettby, VG.no, MSN.no, A-pressen
Vi ville skape et mest mulig vanedannende spill som oppfordrer til dialog rundt lunchbordet og som lar spillerne oppleve Freia melkesjokolade på flere plattformer. Spillmekanikken som ble valgt er en variant av tre-på-rad som kan spilles igjen og igjen. For å berike spillet har man lagt opp til ulike ekstraoppgaver som øker vanskelighetsgraden. En av ekstraopp-gavene er hemmelig og spillerne blir oppfordret til diskusjon på Facebook og konkurransenett.no for å løse oppgaven. Spillet er løst som en reise gjennom Norge sammen med karakterene Hans Tyri og røyskatten, der de hver uke skal samle små forsvunne sjokoladebiter som skal puttes inn i en sjokolademaskin. Når man finner alle bitene vil maskinen lage verdens beste sjokolade. Bitene de samler er små biter av norsk moderne historie, anekdoter og opplevelser som alle kan kjenne seg igjen i. Løsningen bidrar til å skape sterke relasjoner mellom forbruker og merkevare fra nett til butikk og tilbake igjen. På reisen gjennom Norge vil det skje lokale aktiviteter i butikk i det området Hans Tyri og røyskatten befinner seg.

Bidragsytere

  • Screenplay
    Reklamebyrå