Freia spiseklare desserter

4482 483f2 original
4967 23fce original
Sendt inn av
Tangram Design
Kunde
Kraft Foods
Freia er en ny aktør på markedet for spiseklare desserter. En målsetning med prosjektet var å tilføre produktene kvaliteter som minner om hjemmelaget, støttet av et visuelt konsept som uttrykker Freias lange tradisjon og kompetanse. Med designet ønsket vi å skape en bro mellom det historiske og det nye. Konkurrentene spiller kun på smak og fristelse, vi ønsket derfor å formidle Freia sin tradisjonsrike historie gjennom et konsept basert på gjenbruk av reelt materiale. Pakningene er utstyrt med hver sin bit av et Freia-litografi fra 1930-tallet. Slik får Freia en unik posisjon, ingen konkurrerende aktører kan vise til like lang erfaring og kunnskap. Dette var en viktig suksessfaktor for å kunne tilføye noe nytt i kategorien, og som Freia er alene om. Dessert er veldig tett knyttet til kos. Kos er for mange forbundet med nostalgi og barndom, enten bevisst eller ubevisst ønsker man å finne tilbake til de gode øyeblikkene fra man var liten. Enten vil designet vekke gode minner, eller oppleves som spennede og troverdig nettopp fordi det er noe ekte og genuint som er funnet frem. Det nostalgiske gir assosiasjoner til hjemmelagde produkter og understreker kvalitet. Også innen andre områder, bl.a. mattrender, går man tilbake til det opprinnelige. Ved å ta med seg historien i designet får Freia en selvfølgelig og troverdig plass blant spiseklare desserter. Som om de alltid har vært der.

Bidragsytere

  • Line Støtvig
    Annet (må beskrives)
  • Bjørn Rybakken
    Kreativ leder
  • Kiki Plesner
    Grafisk Design
  • Mette Nerhagen
    Annet (må beskrives)
  • Aud Christin Berg
    Prosjektleder
  • Kjetil Flemmen
    Ansvarlig hos kunde