Fremtidens hoder

21188 99272 original
Sendt inn av
Trigger AS
Kunde
NITH
NITH sliter med å nå frem til flere enn IT-nerdene. Det har ført til at NITH har opplevd for lave søkertall og fallende markedsandeler. Med årets rekrutteringskampanje, ønsket NITH å snu nedgangen og få inn flere og bedre kvalifiserte søkere. Vel vitende om at fremtidens teknologi gir oss muligheter mange knapt kan tenke seg i dag, ville vi vise at fremtidens IT-løsninger ikke begrenser seg til ”nerdete” programmering. Slik ville vi demonstrere at mulighetene med en utdannelse fra NITH er mangfoldige og spennende. Gjennom konseptet ”NITH søker Fremtidens hoder” kombinerte vi teknologifasinasjon med egen identitetsbygging. Vi søkte etter fremtidens hoder til NITH, for å hylle de hodene som gjennom sin IT-interesse vil være med å forme samfunnet i fremtiden, ved hjelp av fremtidens teknologi – 3D-printing. Vi opprettet en rekrutteringsside, hvor kandidater kunne skanne inn sitt eget hode via webcam, og få en 3D-modell av seg selv i retur. Så printet vi ut noen utvalgte 3D-hoder og foreviget dem som statuer på de mest prestisjefulle kunst- og kulturarenaene i Norge. Vi brukte teknologien som trekkplaster på utdanningsmesser rundt i landet, hvor vi 3D-printet hodene til de besøkende i nøkkelringformat. Over 50.000 unike besøk på fremtidenshoder.no. Over 280.000 YouTube-visninger. Kampanjen fikk bred omtale i NRK, Aftenposten, Dagbladet, Nettavisen og i bransjemedier. Fortjent rekkevidde: 2,5 millioner. Økning i antall kontrakter med 42% målt mot fjoråret. Antallet søknader økte med 12% – vesentlig mer enn den gjennomsnittlige økningen i Norge på 2,5%.

Bidragsytere

  • Preben Carlsen, Trigger
    Konsulent
  • Andreas Ziener, Trigger
    Prosjektleder
  • Henrik Bydal, Trigger
    Annet (må beskrives)
  • Julie Hæhre, Trigger
    Annet (må beskrives)
  • Magdalena Kamøy, Trigger
    Kreativ leder
  • Martine Fonstad-Smith, Trigger
    Annet (må beskrives)
  • Chris Allan Simonsen
    Annet (må beskrives)
  • Katinka Grundseth
    Ansvarlig hos kunde
  • Fiona Jansson
    Ansvarlig hos kunde
  • Eirik Fjellaksel, Good Morning
    Konsulent
  • Robert Bue, Good Morning
    Webutvikling
  • Jørgen Winsnes, Good Morning
    Webdesign
  • Peter Wojciechowski, Good Morning
    Webutvikling
  • Karen Vaksdal Madsen
    Producer