Frende Ung

M Qbz KN Ya Frende Tinder Ekte Mockups
M Qbz KN Ya KF Frende Tinder Slide1
M Qbz KN Ya KF Frende Tinder Slide3
M Qbz KN Ya KF Frende Tinder Slide4
Sendt inn av
Reklamekollektivet
Kunde
Frende Forsikring
Frende lanserer Frende ung - én fiks ferdig forsikring for de mellom 18-30 år. Målgruppen, unge millenials og Gen Z er både vanskelig å fange oppmerksomheten til, og generelt lite interessert i forsikring. Så hvor og hvordan treffe unge lovende i modus for å bli “litt mer voksen”? Løsning: I lanseringskampanjen tar selskapet rollen sin som rådgiver ett steg lenger, som «wingman» på datingappen Tinder. Under «research» på appen la vi merke til en gjenganger i bioene; å ha ting på stell. Enige om at forsikring faller innunder kategorien av ting man kan «ha på stell», tok vi på oss matchmaker-hatten og gjorde forbrukerinnsikt i målgruppen og myten: Er det sant at å ha «ting på stell» gjør deg mer attraktiv? Svaret var tydelig, ja, og ga en perfekt anledning til matche forsikring med dating på Tinder, en kanal hvor nettopp denne aldersgruppen er overrepresentert. På Tinder vet man akkurat hvilket modus målgruppen er når de får opp en annonse. Et nydelig utgangspunkt for å være litt ekstra lekne men likevel veldig treffsikre. Resultat: Flere unge frender, med bedre “game” på Tinder! Rekordmange swipe ups og salg av forsikring til målgruppen mellom 18-30 år - og (tipper vi) en god del kos! Heia kjærligheten!

Bidragsytere

  • Susanne Svendsen
    Concept
  • Kornelius Hauge
    Design
  • Thomas Birkeland
    Strategy