Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Frende lanserer Frende ung - én fiks ferdig forsikring for de mellom 18-30 år. Målgruppen, unge millenials og Gen Z er både vanskelig å fange oppmerksomheten til, og generelt lite interessert i forsikring. Så hvor og hvordan treffe unge lovende i modus for å bli “litt mer voksen”?
Løsning:
I lanseringskampanjen tar selskapet rollen sin som rådgiver ett steg lenger, som «wingman» på datingappen Tinder.
Under «research» på appen la vi merke til en gjenganger i bioene; å ha ting på stell. Enige om at forsikring faller innunder kategorien av ting man kan «ha på stell», tok vi på oss matchmaker-hatten og gjorde forbrukerinnsikt i målgruppen og myten: Er det sant at å ha «ting på stell» gjør deg mer attraktiv? Svaret var tydelig, ja, og ga en perfekt anledning til matche forsikring med dating på Tinder, en kanal hvor nettopp denne aldersgruppen er overrepresentert.
På Tinder vet man akkurat hvilket modus målgruppen er når de får opp en annonse. Et nydelig utgangspunkt for å være litt ekstra lekne men likevel veldig treffsikre.
Resultat: Flere unge frender, med bedre “game” på Tinder! Rekordmange swipe ups og salg av forsikring til målgruppen mellom 18-30 år - og (tipper vi) en god del kos! Heia kjærligheten!