Fribi - Håndverk

5713 e5448 original
5714 2b4a1 original
5715 848c5 original
5716 a6268 original
5729 3af30 original
5730 85980 original
5731 d4c5d original
5734 a52b5 original
Sendt inn av
Jimmy Royal AS
Kunde
Jimmy Royal
Medieplassering
sosiale medier
Ekstern url
http://fribi.no/
Arbeidet som ønskes juryert er selve Appen, bloggen og Facebook Fribi har som visjon å bli et globalt digitalt byttemarked, og skal være et enkelt sted å finne gratisting eller gode byttehandler i nærheten av der du er. Fribi er også et lite sosialt eksperiment, der vi skaper relasjoner mellom folk som tidligere ikke har truffet hverandre. Med Fribi ønsker vi å inspirere oss selv, kundene våre og bransjen til å tenke nytt og til å skape kommunikasjon som gir målgruppen nytteverdi. Fribi startet som et internt motivasjonsprosjekt der vi ville lage noe vi kunne lære av, noe ukjent, et eksperiment. Det ble til slutt Fribi, som vi har valgt å utvikle på egenhånd fordi vi tror sånn på tjenesten. Det er vektlagt å komme frem til en så enkel løsning som mulig, som fokuserer på et par av fordelene med mobil: GPS og kamera. «Reklamekampanjen» ble etter kort tid et eget AS med egne inntekter. Fribi lever nå sitt eget liv utenfor Jimmy Royal støttet av selskapet selv, men også eksterne investorer som Innovasjon Norge. Fribi reiser i mars til San Fransisco for å vise seg frem for det amerikanske investormiljøet og måle muskler med start-ups der borte. Gjennom Sosiale medier, blogger, AppStore og PR på nett og papir har Fribi vært døråpner for Jimmy Royal og gitt selskapet et tydeligere navn i markedet de operer i samtidig som tjenesten har definert en hittil ukjent bransje i Norge: Digital produkt- og tjenesteutvikling

Bidragsytere

  • Andreas Skaranger
    Art Director
  • mona Jensen
    Konsulent
  • Morten Isachsen
    Konsulent
  • Anders Aakre
    Kreativ leder
  • Mats André Kristiansen
    Art Director
  • Håvard Stranden
    Annet (må beskrives)
  • Per Kristian Stoveland
    Annet (må beskrives)
  • Tommy Stomlien
    Annet (må beskrives)
  • Lukas Szachanski
    Byråproducer
  • Per Olav Walmann
    Grafisk Design