Friele-farmen

Sendt inn av
NeoLab AS
Kunde
Kaffehuset Friele
Medieplassering
TV, butikkmateriell, radio, mobil- og nettbannere
Høsten 2013 inngikk Kaffehuset Friele samarbeid med Farmen på TV2, og ønsket en kampanje som fikk det beste, og meste ut av samarbeidet. Løsningen ble en aktivitet hvor TV-seerne parallelt med sendingene på TV2 kunne delta i kampen om å vinne en tur for to til Friele sin farm i Brasil. Alt man trengte å gjøre for å delta var å sende en SMS. Første del av kampanjen oppfordret vi alle til å melde seg på, med kommunikasjon i butikk, på radio, nett, mobil og reklamefilm i Farmen-pausen. Da påmeldingsfristen var over, startet konkurransen. Hver dag sendte vi ut SMS til alle gjenværende deltakere. Det var 50% sjanse for at du gikk ut, og tilsvarende sjanse for å gå videre. Antall deltakere ble daglig halvert til det sto igjen to potensielle vinnere. Vinneren av Friele-farmen ble trukket og kunngjort i reklamepausen til farmenfinalen med 1,3 mill. seere! Resultat, over 30 000 påmeldte. Mer enn 1000 nye deltakere per dag. Og best av alt: Top of mind økte fra 39% til 50% under kampanjen.

Bidragsytere

  • Bjørn Melvold
    Art Director
  • Kenneth Rasmus Greve
    Kreativ leder
  • Borghild Lovise Feet
    Konsulent
  • Alexander Strømme
    Webdesign
  • Kenneth Rasmus Greve
    Regissør
  • Phirada Aarvik
    AD-assistent
  • Bug
    Produksjonsbyrå
  • Heine Eliassen
    Ansvarlig hos kunde
  • Mona Lindgren
    Ansvarlig hos kunde
  • Liz Hvide MacLeod
    Prosjektleder