Fryd - pop-up

Z Me Pe Qz Z Fryd 1 neue
Z Me Pe Qz Z Fryd 2 neue
Z Me Pe Qz Z Fryd 3 neue
Z Me Pe Qz Z Fryd 4 neue
Z Me Pe Qz Z Fryd 5 neue
Sendt inn av
Neue
Kunde
Felleskjøpet AGRI
Noe å fryde seg over. Ved hjelp av unik fagekspertise og 120 års erfaring har Felleskjøpet utviklet en egen serie med kvalitetsprodukter. For å utnytte trenden ved å dyrke egen mat, fokusere på opphav, dyrevern og miljø, ønsket Felleskjøpet å oppdatere sin eksisterende hobby-fjørfe produktserie. Produkter som gir økt livsglede for dyr og forenkler dyrehold. Emballasjedesignet var 10 år gammelt, fremsto som utdatert, anonymt og bommet på målgruppen. De ønsket et mer personlig og emosjonelt uttrykk, som ville fungere både i Norge og Sverige. Dessuten ville de utkonkurrere behov for import med et eget merkevare. Konseptet Fryd gir og står for glede, både på norsk og svensk –for dyr og hobbybonde. Inspirert av "Origami", noe de fleste kjenner til, kunne vi etter gamle japanske brettekunster og geometriske regler oppnå ønsket design på en distinkt, nedtonet og leken måte. Her så vi muligheten ved å forenkle og fremstille generelle dyrearter uavhengig av spesifikke raser. Og som i en pop-opp-bok spretter og reiser figurene seg opp og ut av papiret.

Bidragsytere

  • Behnam Farazollahi
    Strategisk Rådgiver
  • Janicke Sæther
    Prosjektleder
  • Benjamin Stenmarck
    Designer og illustratør