Fyllekur til russen

Sendt inn av
JCP PRAD
Kunde
Av-og-til
Fylla er en stor del av russetiden. Så da alkovettorganisasjonen Av-og-til ville kommunisere alkovett til russen, foreslo vi at det var bedre å fortelle russen at de ikke trenger å stoppe å drikke, bare drikke litt mindre i russetiden. Og siden russen ikke bryr seg om negative langtidseffekter av drikking, brukte vi en umiddelbar effekt som russen kjenner på kroppen - fyllesyke. Russen blir allerede bombardert med dårlige fyllekurer på TikTok og andre sosiale medier, men helt ærlig så er det ingen av dem som faktisk funker. Derfor inviterte vi målgruppen til en fyllekur-test, for å se om det er bedre å bare drikke litt mindre, enn å drikke fyllekurer dagen derpå. Det de ikke visste var at vi hadde samlet de aller verste fyllekurene internett har å by på. Så håpet om kebab, rød-cola og pizza ble fort knust. I stedet fikk de servert reke-iskrem, makrell-i-banan-shake og andre merkelige fyllekurer som folk faktisk sverger til på det store internett. Vi tok også med oss kampanjen og budskapet dit russen var, med en egen "Fyllekur-bar" som vi plasserte utenfor skoler og parker hvor russen var. Budskapet ble tatt godt imot av russen vi møtte, men fyllekuren med sylteagurk-lake ble dessverre ikke det. Kampanjen nådde 7 av 8 russ i hele Norge, og ble en snakkis i russemiljøet.

Bidragsytere

  • Victoria Allan
    Kreatør
  • Christian Kruse
    Kreatør
  • Aleksander Steinsvik
    Rådgiver
  • Julie Kjær
    Prosjektleder
  • Morten Forbech Vinje
    Regissør
  • Alexander Herlev
    Filmfotograf
  • Marius Finckenhagen
    Fotograf
  • Kaja Spjelkavik
    Designer
  • Rebecca Egebjerg
    Designer
  • Marion Kristine Gustavsen
    Kommunikasjonsrådgiver
  • Ingvild Hauge
    Kommunikasjonsrådgiver