Galleri på Vranga

Sendt inn av
TRY
Kunde
Sparebankstiftelsen DNB NOR
Medieplassering
Over 350 utendørsflater i Oslo sentrum
OPPGAVE: En viktig del av Sparebankstiftelsen DNB NORs filantropiske virke er å låne ut kunst til norske museer. De ønsket å formidle dette til det norske folk, og samtidig få flere unge til å besøke museene. LØSNING: Vår løsning ble Galleri på vranga. I en uke ble Oslo sentrum omgjort til en gratis, døgnåpen kunstutstilling hvor nesten all utendørsreklame ble byttet ut med kunst. Utstillingen hadde en egen mobilguide, som bandt det hele sammen. Den loset publikum gjennom hele utstillingen med kart og bilder, tekst og lyd til hvert eneste verk. I tillegg kunne skoleklasser bestille guidede turer gjennom Den kulturelle skolesekken. For en mer inngående beskrivelse av caset, se vedlagt casefilm. EFFEKT: Det ble satt søkelys på det filantropiske arbeidet Sparebanktiftelsen gjør. Kampanjen fikk bred dekning i media ( NRK Dagsrevyen, D2, P2, P4, Aftenposten, blogger), og satte Sparebankstiftelsen og kunsten deres på dagsorden.

Bidragsytere

  • Sindre Rosness
    Art Director
  • Bård Rostrup Gabrielsen
    Tekstforfatter
  • Ole Kristian Hustad
    Konsulent
  • Mona Larsen
    Prosjektleder
  • Linda Kling
    Konsulent
  • Jan Kristian Haavi
    Grafisk Design
  • Marit Fagnastøl
    Ansvarlig hos kunde
  • Marcus Christensen
    Ansvarlig hos kunde